Panaszkezelési eljárás
Reklamációs eljárás a fogyasztó számára
Jelen fogyasztói reklamációs eljárás (a továbbiakban: panaszkezelési eljárás) szabályozza a fogyasztók által a Mjartan.sk online áruházon keresztül, cégünktől vásárolt áruk hibáival kapcsolatos reklamáció módját és feltételeit:
DJPM sro
- Székhely: Stredná 370/10, 971 01 Prievidza
- ID: 53 562 534
- Adószám: 2121426318
- Cégjegyzék: Okresný súd Trenčín, Rovat: Sro, Betétszám: 41397/R
- Szállítási cím: Stredná 370/10, 971 01 Prievidza
- E-mail: djpmsro@gmail.com (árukkal és szállítmányokkal kapcsolatos panaszok esetén)
1. Milyen termékhibákért vagyunk felelősek?
1.1. Eladóként felelősek vagyunk:
- az áru olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyekben megállapodtunk, leírtunk, vagy amelyeket a hirdetés alapján elvárhatott volna;
- az áruk a megfelelő mennyiségben, méretben vagy tömegben vannak;
- az áru megfelel a jogszabályi előírásoknak;
- az áruk alkalmasak az általunk közölt vagy arra a célra, amelyre általában használják;
- az áru megfelel a megállapodás szerinti minőségnek vagy a jogszabályok által meghatározott minőségnek;
- az árunak nincs jogi hibája.
1.2. A színárnyalatok eltérése a valóságban és az elektronikus megjelenítő eszközökön nem tekinthető termékhibának. Ha az áru nem felel meg az elvárásainak, jogában áll az áru átvételétől számított 30 napon belül elállni a szerződéstől.
2. Mi a jótállási idő?
2.1. A fel nem használt árukra a jótállási idő 24 hónap. 2.2. Ha az árun feltüntették a minimális minőségmegőrzési időt, a szavatossági idő e dátumig tart. 2.3. Termékcsere vagy javítás esetén a szavatossági idő meghosszabbodik azzal az idővel, ameddig Ön nem tudta használni a terméket.
3. Milyen jogai vannak a hibás teljesítéshez?
3.1. A hibás teljesítésből eredő jogait a Ptk. 3.2. Önnek joga van:
- A hiányzó kiegészítése
- Kedvezmény a vételárból
- Áru vagy hibás alkatrész cseréje
- Áruk javítása
- Visszatérítés
4. Mikor nem gyakorolhatók a hibás teljesítésből eredő jogok?
4.1. Ön nem jogosult a hibás teljesítésre, ha:
- tudott a hibáról;
- maga követte el a hibát;
- a jótállási idő lejárt.
4.2. A garancia nem terjed ki:
- az áruk normál használatból eredő kopása;
- a használt cikk elhasználódási fokának megfelelő hibái;
- alacsonyabb áron értékesített tételek megállapodás szerinti hibával.
5. Hogyan kell eljárni a panasszal?
5.1. A hiba felfedezése után azonnal jelentkezzen. 5.2. A panaszokat a központunkban fogadjuk. 5.3. Javasolt reklamációs eljárás:
- A panaszról előre tájékoztasson bennünket.
- A reklamált árut a hiba leírásával és megoldási javaslattal juttassa el részünkre.
- Mutasd be az áru vásárlását igazoló bizonylatot.
5.4. A reklamáció benyújtásának időpontja az, amikor értesítést kaptunk a hiba előfordulásáról.
5.5. A panaszról 3 munkanapon belül döntünk. A panaszt 30 napon belül elbírálják.
5.6. Ha olyan jogot választ, amely nem biztosítható Önnek, felvesszük Önnel a kapcsolatot.
5.7. Panasz esetén írásos visszaigazolást adunk ki.
5.8. A kereset benyújtásakor Önnek joga van költségtérítésre.
Melléklet:
Szerződéstől való elállás nyomtatvány
Panaszűrlap
Jelen panaszkezelési szabályzat 2024. szeptember 16-től érvényes és hatályos.